ورق فروش ورق دست دوم و ورق شيرواني گالوانيزه رنگي




captcha


آمار مطالب

کل مطالب : 66
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 1
باردید دیروز : 1
بازدید هفته : 13
بازدید ماه : 34
بازدید سال : 234
بازدید کلی : 19900
طحال و وظایف طحال در بدن انسان

وظایف اصلی طحال فیلتر کردن خون و کمک به دفاع از بدن در برابر عوامل بیماری زا است.

طحال چیست؟

طحال یکی از اندامهای قابل درک بدن انسان است. بر خلاف اندام هایی که هر روز مانند پوست مشاهده می شود ، اکثر مردم هرگز به طحال فکر نمی کنند مگر اینکه به آسیب به آن وارد شود.

در حالی که طحال به اندازه سایر اندامها شناخته نشده است، اما چندین عملکرد مهم را انجام می دهد. طحال در ایجاد سلول های خونی شرکت می کند و همچنین به تصفیه خون، از بین بردن سلول های قدیمی خون و مبارزه با عفونت کمک می کند. طحال همچنین با ایجاد یک استخر ذخیره خون که می تواند در هنگام خونریزی شدید آزاد شود، به کنترل میزان گردش خون در بدن کمک می کند تا گردش خون، اکسیژن رسانی و فشار خون در شرایط شدید بهبود یابد.

طحال به ندرت علت مشکلات سلامتی است به همین دلیل هنگام صحبت درباره سلامتی و پیشگیری از بیماری غالباً از آن غافل می شویم. طحال در سلامتی کلی کمک می کند ، اما همچنین یک ارگان اساسی نیست ، زیرا می تواند آسیب ببیند و ممکن است نیاز به جراحی برای برداشتن طحال باشد.

بیماریهای طحال, طحال چیست

طحال همچنین می تواند بزرگ شود و به مرور زمان کشش یابد

طحال کمک کننده است، اما ضروری نیست :

طحال با انجام سایر ارگان های بدن برای انجام وظایف ذخیره خون ، مبارزه با عفونت و فیلتر خون کار می کند. در حالی که طحال مفید است و وظایف حیاتی را انجام می دهد ، اعضای دیگر بدن نیز برای فیلتر کردن خون و مبارزه با عفونت کار می کنند و سلول های خونی عمدتاً در استخوان ها تولید می شوند.

این است که این همپوشانی در وظایف باعث می شود تا طحال بدون صدمه به فرد ، برداشته شود. در حالی که اکثر افراد با طحال تا حدودی سالم تر هستند ، داشتن یک زندگی عادی بدون طحال کاملاً امکان پذیر است. بنابراین طحال مهم است اما ضروری نیست.

طحال شکننده :

طحال در صورت خونریزی قابل توجه ، دقیقاً مانند یک بادکنک پر از خون ، خون ذخیره را در خود نگه می دارد و به عنوان منبع ذخیره خون اضافی عمل می کند. در یک وضعیت تروما ، به ویژه تصادف شدید اتومبیل که فردی در آن کمربند ایمنی دارد ، نیروی ضربه می تواند باعث پارگی طحال و خونریزی شود. طحال جریان خون زیادی دارد که می تواند در صورت بروز یک آسیب جدی منجر به خونریزی فوق العاده ای شود و خونریزی می تواند به سرعت تهدید کننده زندگی شود. در بعضی موارد ، هنگامی که گزینه دیگری وجود ندارد ، روش جراحی برای برداشتن طحال انجام می شود.

طحال همچنین می تواند بزرگ شود و به مرور زمان کشش یابد ، تا زمانی که نتواند به درستی کار کند. این می تواند به مرور زمان از اندازه طبیعی (که تقریباً اندازه یک سینه مرغ کوچک است) تا اندازه یک توپ بیسبال یا به اندازه توپ والیبال گسترش یابد. با بزرگ شدن طحال ، شکننده تر می شود و احتمالاً در اثر تصادف آسیب دیده است.

بیماریهای طحال, طحال چیست

فرد بدون طحال می تواند به زندگی سالم خود ادامه خواهد دهد

زندگی بدون طحال

از آنجا که طحال تنها ارگان مسئول هر یک از این کارکردها نیست ، طحال ارگان لازم نیست. می توان طحال را برداشت و زندگی سالم داشته باشد و ممکن است افراد بدون طحال احتمال ابتلا به برخی از انواع عفونت ها را داشته باشند زیرا بدن سلول های B کمتری خواهد داشت.

خطرات انقباض عفونت در دو سال اول بعد از عمل بالاتر است. افرادی که طحال خود را برداشته اند ، باید به پزشک خود بگویند که طحال ندارند، زیرا همیشه خطر بیشتری برای ابتلا به عفونت خواهند داشت. مهم است که فرد بدون طحال علائم اولیه عفونت مانند تب را نادیده نگیرد ، زیرا بدن به احتمال زیاد برای مبارزه موثر با عفونت به آنتی بیوتیک ها نیاز دارد.

به طور کلی ، فرد بدون طحال به زندگی سالم خود ادامه خواهد داد. گفته می شود ، فرد بدون طحال همیشه خطر بیشتری از انقباض ذات الریه و کاهش اثربخشی واکسن ها خواهد داشت. برای پیشگیری از بیماری جدی ممکن است نیاز به واکسن های بیشتر به خصوص واکسن ذات الریه وجود داشته باشد. واکسن مننژیت نیز باید همراه با واکسن سالانه در نظر گرفته شود .

بیماریهای طحال, طحال چیست

طحال در بالا سمت راست و بالای کلیه قرار دارد

بیماریهای موثر بر طحال :

برخی شرایط وجود دارد که می تواند طحال را درگیر کند ، این موارد عبارتند از:

طحال فرعی: حدود 10 تا 15 درصد از افراد طحال اضافی دارند. طحال دوم معمولاً بسیار کوچکتر است - قطر آن در حدود 1 سانتی متر است. به طور کلی ، هیچ مشکلی در سلامتی ایجاد نمی کند.

پارگی طحال: این می تواند به دنبال آسیب دیدگی ایجاد شود و خونریزی داخلی را تهدید کند. گاهی اوقات طحال در هنگام آسيب ديدن پيدا مي شود. برخی از بیماری ها ، مانند مالاریا و مونونوکلئوز عفونی ، پارگی طحال را بیشتر می کند زیرا باعث تورم طحال و کپسول محافظ باریک تر می شود.

طحال بزرگ شده : این می تواند به دلیل انواع مختلفی از قبیل مونونوکلئوز عفونی (مونو) ، سرطان های خونی (مانند لوسمی ) ، عفونت های باکتریایی و بیماری های کبدی رخ دهد. گاهی اوقات ، طحال کار منظم خود را انجام می دهد ، اما بیش از حد فعال است. به عنوان مثال ، ممکن است تعداد زیادی گلبول قرمز یا پلاکت ها را از بین ببرد.

بیماری کم‌خونی داسی‌شکل: این نوعی ارثی از کم خونی است. این بیماری با یک نوع هموگلوبین ناکارآمد مشخص می شود. در این شکل از کم خونی ، گلبول های قرمز به طور غیر طبیعی شکل می گیرد (به شکل هلال) و جریان خون را مسدود می کند و باعث آسیب به اندام ها از جمله طحال می شود.

ترومبوسیتوپنی: اگر طحال بزرگ شود ، ممکن است پلاکت های زیادی را ذخیره کند ، به این معنی که در بقیه سیستم گردش خون بدن به اندازه کافی وجود ندارد. بدون پلاکت های موجود برای کمک به لخته شدن خون ، علائم اصلی ترومبوسیتوپنی خونریزی است.

سرطان طحال: اگر سرطان در طحال شروع شود ، به عنوان سرطان طحال اولیه شناخته می شود. اگر از محل دیگری به طحال پخش شود ، آن را ثانویه می نامند. هر دو نوع سرطان نادر است.

انفارکتوس طحال: اگر خون رسانی به طحال کاهش یابد، به انفارکتوس طحال معروف است. این اتفاق می افتد اگر خونرسانی از طریق شریان طحال به عنوان مثال: توسط یک لخته خون قطع شود. این اغلب بسیار دردناک است ، و درمان بستگی به علت اصلی دارد.

تعداد بازدید از این مطلب: 258
|
امتیاز مطلب : NAN
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


8 نشانه ترسناک وجود لخته خون در بدن

ترومبوز که در زبان محاوره ای لختهٔ خون نامیده می‌شود، آخرین فراورده مسیر لخته شده خون در هموستاز می‌باشد. اجزای ترومبوز شامل پلاکت‌های متراکم، گلبول‌های قرمز و یک شبکه بافته شده از پروتئین فیبرین می‌شود.

در حقیقت ترومبوز یک پاسخ طبیعی به زخم برای جلوگیری از خونریزی است، اما می‌تواند منجر به ترومبوزیس شود، که خطرناک است و زمانی اتفاق می افتد که لخته‌ها در یک رگ خونی سالم جریان خون را مسدود کنند.

ترومبوز دیواری، ترومبوزی است که به دیواره رگ‌های خونی می چسبد. این ترومبوزها در رگ‌های بزرگ مانند رگ‌های قلبی و ائورت ظاهر می‌شوند. ممکن است باعث محدود کردن جریان خون شوند ولی معمولاً نمی‌توانند کامل آن را مسدود کنند.

وقتی فردی دچار بریدگی می شود ، خون آنها به طور طبیعی لخته می شود ، بنابراین می تواند جلوی خونریزی را بگیرد. لخته شدن طبیعی و بخشی از روند بهبودی است ، اما همچنین ممکن است بروز لخته خون در بدن بسیار مشکل ساز و حتی کشنده باشد. بنابراین ، شما می توانید از هشت نشانه احتمالی لخته خون آگاه باشید.

1. درد غیر قابل توضیح :

درد ممکن است در بسیاری از قسمت های مختلف بدن ایجاد شود ، اما بیشتر در سینه ، بازوها و پاها دیده می شود. ممکن است احساس درد شدید داشته باشد ، یا ممکن است احساس کند که در یک یا بیشتر این قسمت های بدن فشار یا درد وجود دارد.

2. تغییر رنگ در بازو یا پا :

لخته در بدن غالباً میزان خون موجود در نواحی مختلف را کاهش می دهد و این باعث می شود پوست کمرنگ یا حتی به رنگ آبی مایل به خاکستری شود. با این حال ، ترومبوز ورید عمقی می تواند به عنوان گرمی و قرمزی در بازو یا پا ایجاد شود.

3. ورم :

اگر متوجه تورم در بازوها و پاها شدید ، این نیز می تواند نشانه ای از لخته شدن خون باشد و باید بررسی شود.

 نشانه های لخته خون در بدن, علائم وجود لخته خون در بدن

علائم هشدار دهنده وجود لخته خون در بدن

4. از دست دادن احساس :

اگر در پاها یا بازوها احساس بی حسی کنند ، می تواند نشانه لخته خون باشد زیرا گردش خون به خطر می افتد.

5. تنگی نفس همراه با درد :

وقتی لخته ای در ریه ها رخ می دهد ، به آن آمبولی ریوی گفته می شود و ممکن است باعث تنگی نفس همراه با درد شود. این علائم در صورت وجود لخته در قلب نیز ممکن است رخ دهد.

6. دردهای شدید شکمی :

اگر لخته خون در رگها ایجاد شود که خون را از روده خارج می کند ، می تواند در نتیجه باعث انسداد و تورم شود. هنگامی که این اتفاق می افتد ، به طور معمول بدان معنی است که بیمار در ناحیه شکم خود درد و گرفتگی شدید خواهد داشت.

7. مشکلات بینایی :

بسیاری نمی دانند که این می تواند نشانه ای از لخته خون باشد. با این حال ، بینایی به جریان خون و اکسیژن بستگی دارد. هنگامی که خون مداوم خون اکسیژن نشده نباشد ، این بدان معنی است که یک یا هر دو چشم تار می شوند. در صورت وجود لخته در چشم نیز می تواند رخ دهد.

8. حملات هراس :

این بیماری روی کسانی که آمبولی ریوی دارند ، تأثیر می گذارد. هنگامی که لخته در ریه ها باعث کاهش اکسیژن و جریان خون در بدن می شود ، می تواند باعث بروز علائمی شود که کاملاً شبیه حمله هراس است.

اینها فقط برخی از علائم وجود لخته خون است. این مهم است که سعی کنید خطر ابتلا به لخته های خون را کاهش دهید. ورزش زیادی داشته باشید و برای کسانی که کارشان بی تحرک است حتماً از جا بلند شوید و قدم بزنید. سعی کنید از نشستن برای مدت طولانی نیز خودداری کنید. با پزشک خود در مورد آنچه دیگر می توانید انجام دهید صحبت کنید.

تعداد بازدید از این مطلب: 272
|
امتیاز مطلب : NAN
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


درمان هموروئید با روشهای خانگی

درمان خانگی هموروئید با سیاه دانه


یک قاشق غذاخوری سیاه دانه را روی حرارت تفت دهید و با همین میزان سیاه دانه تفت داده نشده ترکیب کنید و پودر کنید. روزانه نصف قاشق چایخوری از آن ترکیب را با آب بخورید.

استفاده از آب گرم باعث کاهش درد و التهاب هموروئید می‌شود.

زیره در درمان بواسیر
یک چهارم قاشق چایخوری پودر زیره را با نوک انگشت نمک (خیلی کم) مخلوط کنید و با آب ولرم روزی یک بار بخورید.

روغن بادام
روغن بادام خشکی و پارگی ناشی از یبوست و بواسیر را بهبود می‌بخشد. برای چرب کردن مقعد کمی روغن بادام روی پنبه بزنید. می توانید این کار را هر چند بار در روز که احساس نیاز کردید انجام دهید.

استفاده از روغن زیتون از خونریزی هموروئید جلوگیری می کند.

روغن زیتون و درمان بواسیر
روغن زیتون هم به علت خواص آنتی اکسیدانی‌اش برای هموروئید بسیار مفید است. همچنین روغن زیتون کمک می کند رگهای خونی راحتتر حالت ارتجاعی داشته باشند و کمتر مانع از خونریزی هموروئید می شود روزانه مقعد را با پنبه و روغن زیتون چرب کنید.

آب گرم
روزی دو بار ناحیه مقعد و باسن را در آب گرم به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه قرار دهید. این کار باعث کاهش درد و التهاب هموروئید می‌شود.

عدم درمان بواسیر و طولانی شدن آن باعث بروز بیماریهای سرطان مقعد و روده می‌گردد.

کیسه یخ
برای از بین بردن التهاب و ورم ناحیه مقعد از کیسه یخ استفاده کنید. این کار درد را هم زود آرام می‌کند این کار را روزی ۲ تا ۳ با ر انجام دهید تا درد را آرام کنید. به ویژه که یخ باعث جمع شدن رگها می‌شود و کمتر رگهای خونی از مقعد بیرون می آیند.

چای کیسه‌ای
چای کیسه‌ای یک درمان سریع ودر دسترس است کافی است چای کیسه‌ای را به مدت ۳ دقیقه در آب گرم بگذارید. بهتر است خودتان چای کیسه‌ای درست کنید تا از کیفیت و خواص چایی واقعی برخوردار باشد همین کار را با چای سبز هم می‌توانید انجام دهید. بعد از اینکه چای کیسه‌ای کاملا خیس خورد. آب اضافی آن را بگیرید . از آنجا که چایی ایجاد لکه روی لباس می‌کند آن را روی نوار بهداشتی بگذارید و استفاده کنید مطمئن شوید که چای کیسه‌ای را مقعد تماس دارد. به مدت ۳۰ دقیقه بگذارید بماند این کار را چند بار در روز انجام دهید و هر بار از چای کیسه‌ای تازه استفاده کنی

ورزش یکی از راههای درمان یبوست می باشد.

ورزش
ورزش و تحرک روزانه تاثیر زیادی در بهبود یبوست که عامل اصلی هموروئید است می‌شود حتما روزی ۲۰ دقیقه حرکات ورزشی انجام دهید تا مشکلات گوارشی خود به خود بهبود یابد.


در کنار درمانهای خانگی، کرم‌های آنتی هموروئید را از داروخانه تهیه کنید و به محض مشاهده علائم بواسیر و هموروئید از آنها استفاده کنید. نگذارید این بیماری طولانی شود چون در این صورت مجبور به عمل‌های جراحی سخت و حتی بیماریهایی مثل سرطان مقعد و روده می‌گردد.

تعداد بازدید از این مطلب: 282
|
امتیاز مطلب : NAN
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


علل ، علایم و درمان سل استخوان

سل استخوان نوعی سل است که در خارج از ریه ها رخ می دهد و به موجب آن بیماری در مهره ها مشاهده می شود. سل می تواند بر روی چندین بافت خارج از ریه ها از جمله ستون فقرات تأثیر بگذارد.

سل یک بیماری بسیار عفونی است که توسط باکتری مایکوباکتریوم توبرکلوزیس ایجاد می شود . این یکی از 10 دلیل اصلی مرگ در سراسر جهان است. سل قابل پیشگیری است و اگر در صورت انقباض و تشخیص زود هنگام ، به طور کلی قابل درمان است.

سل در درجه اول بر ریه ها تأثیر می گذارد ، اما در بعضی موارد می تواند به سایر قسمت های بدن نیز گسترش یابد. هنگامی که سل گسترش می یابد ، به آن سل خارج سلول (EPTB) گفته می شود. یک شکل از EPTB سل استخوان و مفاصل است. سل استخوان به سادگی نوعی سل است که بر ستون فقرات ، استخوان های بلند و مفاصل تأثیر می گذارد.

در ایالات متحده ، فقط حدود 3 درصد از کل موارد سل بر سیستم اسکلتی عضلانی تأثیر می گذارد . از بین این موارد ، ستون فقرات بیشتر مبتلا می شود. بنابراین ، در صورت وجود سل استخوان ، احتمالاً آن را در ستون فقرات خود دارید. با این حال ، سل ممکن است بر استخوانهای بدن تأثیر بگذارد.

علل بروز سل استخوان :

سل استخوان هنگامی رخ می دهد که سل در ریه ها منقبض می شود و در خارج از ریه ها گسترش می یابد. سل به طور معمول از طریق شخص به شخص دیگر پخش می شود. بعد از اینکه سل در ریه ها منقبض شد ، می تواند از طریق خون از ریه ها یا غدد لنفاوی به استخوان ها ، ستون فقرات یا مفاصل راه پیدا کند. سل استخوان معمولاً به دلیل دارا بودن عروق غنی در وسط استخوان های بلند و مهره ها شروع می شود.

سل استخوانی نسبتاً نادر است ، اما در چند دهه اخیر شیوع این بیماری در کشورهای در حال توسعه تا حدودی در نتیجه شیوع ایدز افزایش یافته است. تشخیص بیماری سل استخوانی دشوار است و در صورت عدم درمان می تواند منجر به بروز مشکلات جدی شود.

سل استخوان و مفصل, سل استخوان چیست

درد شدید کمر یکی از علایم سل استخوان است

علایم سل استخوان :

تشخیص علائم سل استخوان تا زمان پیشرفت آن همیشه آسان نیست. سل استخوان به ویژه سل نخاعی تشخیص آن دشوار است زیرا در مراحل اولیه بدون درد است و ممکن است بیمار علائمی را نشان ندهد. وقتی سرانجام سل تشخیص داده شود ، علائم و نشانه ها معمولاً بسیار پیشرفته است.

علاوه بر این ، گاهی اوقات این بیماری در ریه ها می تواند خنثی باشد و بدون آنکه بیمار بداند سل وجود دارد ، گسترش می یابد. با این وجود ، هنگامی که یک بیمار مبتلا به سل استخوان منقبض شد ، علائمی وجود دارد:

• درد شدید کمر

• ورم

• سفتی، سختی

• آبسه

هنگامی که سل استخوان پیشرفته تر است ، برخی از علائم خطرناک عبارتند از:

• عوارض عصبی

• پاراپلژی / فلج

• کوتاه شدن اندام در کودکان

• ناهنجاری های استخوانی

همچنین ، بیماران مبتلا به سل استخوان ممکن است علائم طبیعی سل را تجربه کنند و یا نداشته باشند ، که شامل موارد زیر است:

• خستگی

• تب

• عرق شبانه

• کاهش وزن

سل استخوان و مفصل, سل استخوان چیست

راههای درمان سل استخوان

درمان سل استخوانی :

در حالی که سل استخوان می تواند به برخی از عوارض جانبی دردناک منجر شود ، این آسیب معمولاً در صورت درمان زود هنگام با مصرف صحیح داروها قابل برگشت است. در بسیاری موارد ، جراحی نخاع مانند لامینکتومی (جایی که بخشی از مهره ها برداشته می شود) ضروری است.

داروها اولین خط دفاع برای سل استخوان هستند و دوره درمان می تواند در هر جایی از 6-18 ماه به طول انجامد. درمان شامل موارد زیر است:

• داروهای ضد سل مانند ریفامپین ، ایزونیازید ، اتامبوتول و پیرازامین آمید

• عمل جراحی

تعداد بازدید از این مطلب: 265
|
امتیاز مطلب : NAN
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


سنگ های استرویت

سنگ های استرویت : سنگهای استرویت در پاسخ به عفونت مانند عفونت ادراری تشکیل می شوند. این سنگ ها می توانند به سرعت رشد کنند و کاملاً بزرگ شوند ، گاهی اوقات با علائم کمی وجود دارد.

سنگهای اسید اوریک: سنگهای اسید اوریک در افرادی که مایعات به اندازه کافی نمی نوشند یا مایعات زیادی از دست می دهند تشکیل می شود ، افرادی که رژیم با پروتئین بالا می خورند و کسانی که نقرس دارند. برخی عوامل ژنتیکی همچنین ممکن است خطر ابتلا به سنگهای اسید اوریک را افزایش دهند.

سنگ های سیستین: این سنگ ها در افراد دارای اختلال ارثی شکل می گیرد که باعث می شود کلیه ها مقدار زیادی از اسیدهای آمینه خاص (سیستینوری) را دفع نکنند.

نشانه های سنگ کلیه,سنگ کلیه و درد کشاله ران

رژیم غذایی با پروتئین ، سدیم و قند زیاد خطر ابتلا به برخی از انواع سنگ کلیه را افزایش دهد

عوامل خطر :

عواملی که خطر ابتلا به سنگ کلیه را افزایش می دهد عبارتند از:



تاریخچه خانوادگی یا شخصی: اگر شخصی در خانواده شما دارای سنگ کلیه باشد ، احتمالاً شما نیز دچار سنگ می شوید و اگر قبلاً یک یا چند سنگ کلیه داشته اید ، در معرض خطر ابتلا به دیگری هستید.

کم آبی : نوشیدن آب کافی هر روز می تواند خطر ابتلا به سنگ کلیه را کاهش دهد. افرادی که در آب و هوای گرم زندگی می کنند و کسانی که زیاد عرق می کنند ممکن است در معرض خطر بیشتری نسبت به سایرین باشند.

رژیم های خاص : رژیم غذایی با پروتئین ، سدیم (نمک) و قند زیاد ممکن است خطر ابتلا به برخی از انواع سنگ کلیه را افزایش دهد. این خصوصاً در مورد رژیم غذایی با سدیم بالا صادق است. نمک زیاد در رژیم غذایی شما میزان کلسیم را در کلیه های شما باید فیلتر کند و خطر سنگ کلیه را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

چاق بودن : شاخص توده بدنی بالا (BMI) ، اندازه زیاد دور کمر و افزایش وزن با افزایش خطر ابتلا به سنگ کلیه مرتبط است.

بیماری های گوارشی و جراحی: جراحی بای پس معده ، بیماری التهابی روده یا اسهال مزمن می تواند باعث تغییر در روند هضم شود که بر جذب کلسیم و آب شما تأثیر می گذارد و سطح مواد سنگ سازنده در ادرار شما را افزایش می دهد.

سایر شرایط پزشکی: بیماری ها و شرایطی که ممکن است خطر ابتلا به سنگ کلیه را افزایش دهد شامل اسیدوز توبولار کلیوی ، سیستینوری ، هایپرپاراتیروئیدیسم ، داروهای خاص و برخی عفونت های دستگاه ادراری است.

راههای تشخیص سنگ کلیه :

اگر پزشک شما مشکوک به سنگ کلیه است ، ممکن است آزمایشات و روشهای تشخیصی مانند:

آزمایش خون : آزمایش خون ممکن است کلسیم یا اسید اوریک زیادی را در خون شما نشان دهد. نتایج آزمایش خون به نظارت بر سلامت کلیه های شما کمک می کند و ممکن است پزشک شما را برای بررسی سایر شرایط پزشکی سوق دهد.

آزمایش ادرار : آزمایش جمع آوری ادرار 24 ساعته ممکن است نشان دهد که شما بیش از حد مواد معدنی سنگ ساز یا مواد معدنی سنگین را نیز دفع می کنید. برای این آزمایش ، پزشک ممکن است درخواست کند که شما دو مجموعه ادرار را طی دو روز متوالی انجام دهید.

تصویربرداری : آزمایشات تصویربرداری ممکن است سنگ کلیه را در دستگاه ادراری شما نشان دهد.

راههای درمان سنگ کلیه :

سنگهای کوچک و بدون علامت :

بیشتر سنگهای کوچک کلیوی به درمان خاصی نیاز ندارند. ممکن است بتوانید یک سنگ کوچک را از طریق کارهای زیر دفع کنید:

نوشیدن آب : نوشیدن 1.9 تا 2.8 لیتر آب در روز ممکن است به برطرف کردن سیستم ادراری شما کمک کند. مگر اینکه پزشک به شما روش دیگری بگوید.

مسکن ها : دفع یک سنگ کوچک می تواند ناراحتی ایجاد کند. برای تسکین درد خفیف ، پزشک شما ممکن است از داروهای ضد درد مانند ایبوپروفن،استامینوفن یا ناپروکسن سدیم استفاده کند.

درمان پزشکی: پزشک ممکن است برای کمک به عبور از سنگ کلیه به شما دارویی بدهد. این نوع دارو که به عنوان انسداد کننده آلفا شناخته می شود ، عضلات موجود در حالب شما را شل می کند و به شما کمک می کند تا سنگ کلیه را سریعتر و با درد کمتری دفع کنید.

نشانه های سنگ کلیه,سنگ کلیه و درد کشاله ران

درمان های پزشکی سنگ کلیه

تعداد بازدید از این مطلب: 289
|
امتیاز مطلب : NAN
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


سنگ کلیه (علایم و درمان سنگ کلیه)

سنگ کلیه رسوباتی سخت از مواد معدنی و نمکی است که در کلیه های شما ایجاد می شود.

سنگ کلیه دلایل زیادی دارد و می تواند بر هر بخشی از دستگاه ادراری شما از کلیه ها تا مثانه شما تأثیر بگذارد. غالباً ، هنگامی که ادرار غلیظ می شود ، سنگ تشکیل می شود و باعث می شود مواد معدنی تبلور شوند و به هم بچسبند.

عبور سنگ کلیه می تواند بسیار دردناک باشد، اما اگر بموقع تشخیص داده شوند، این سنگ ها هیچ آسیب دائمی نمی رسانند. بسته به وضعیت شما، ممکن است به چیزی بیش از مصرف داروهای ضد درد و نوشیدن آب زیاد برای عبور یک سنگ کلیه نیاز داشته باشید. در موارد دیگر - به عنوان مثال، اگر سنگ ها در مجاری ادراری قرار بگیرند، با عفونت ادراری همراه هستند یا عوارض ایجاد می کنند ممکن است نیاز به عمل جراحی باشد.

اگر در معرض خطر ابتلا مجدد به سنگ کلیه هستید ، ممکن است پزشک درمانهای را برای کاهش خطر ابتلا به سنگ کلیه مکرر توصیه کند.

نشانه های سنگ کلیه,سنگ کلیه و درد کشاله ران

اگر سنگ ها در مجاری ادراری قرار بگیرند ، با عفونت ادراری همراه هستند

علائم سنگ کلیه :

ممکن است تا زمانی که سنگ کلیه درون کلیه شما حرکت نکند یا به مجرای ادراری شما منتقل نشود علائمی ایجاد نکند. در آن مرحله ، ممکن است این علائم و نشانه ها را تجربه کنید:

• درد شدید در پهلو و پشت ، زیر دنده ها

• دردی که به قسمت تحتانی شکم و کشاله ران تابیده می شود

• درد هنگام ادرار

• ادرار صورتی ، قرمز یا قهوه ای

• ادرار ابری یا ناخوشایند است

• تهوع و استفراغ

• نیاز مداوم به ادرار کردن

• ادرار بیشتر از حد معمول

• در صورت وجود عفونت تب و لرز وجود دارد

• ادرار کردن مقادیر اندک

با حرکت سنگ در مجاری ادراری شما ممکن است درد ناشی از سنگ کلیه تغییر کند مثلاً انتقال به مکان متفاوت یا شدت آن افزایش یابد.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنید :

در صورت بروز علائم و نشانه هایی که باعث نگرانی شما هستند ، با پزشک خود ملاقات کنید:

- درد آنقدر شدید است که نمی توانید آرام بنشینید یا موقعیتی راحت پیدا کنید

- درد همراه با حالت تهوع و استفراغ

- درد همراه با تب و لرز

- خون در ادرار

- مشکل در عبور ادرار

علل بروز سنگ کلیه :

سنگ کلیه اغلب علت مشخصی ندارد ، اگر چه چندین عامل ممکن است خطر شما را افزایش دهند.

سنگ کلیه هنگامی ایجاد می شود که ادرار شما حاوی مواد کریستالی بیشتری باشد مانند کلسیم ، اگزالات و اسید اوریک از آنجایی که مایع موجود در ادرار شما می تواند رقیق شود. در عین حال ، ادرار شما ممکن است فاقد موادی باشد که از جمع شدن کریستال ها جلوگیری کند و محیطی ایده آل برای تشکیل سنگ کلیه ایجاد می کند.

نشانه های سنگ کلیه,سنگ کلیه و درد کشاله ران

اکثر سنگهای کلیه سنگهای کلسیم هستند

انواع سنگ کلیه :

دانستن نوع سنگ کلیه به تعیین علت کمک می کند و ممکن است سرنخ هایی در مورد چگونگی کاهش خطر ابتلا به سنگ بیشتر در کلیه ایجاد کند. در صورت امکان ، اگر یک سنگ را دفع کردید ، سعی کنید سنگ کلیه خود را نگه کنید تا بتوانید آن را برای تجزیه و تحلیل به پزشک خود ببرید.

انواع سنگ کلیه شامل موارد زیر است:

سنگهای کلسیم : اکثر سنگهای کلیه سنگهای کلسیم هستند ، معمولاً به شکل کلسیم اگزالات. اگزالات ماده ای طبیعی است که در مواد غذایی موجود است و روزانه توسط کبد شما نیز ساخته می شود. برخی از میوه ها و سبزیجات و همچنین آجیل و شکلات دارای محتوای اگزالات بالایی هستند.

عوامل غذایی ، دوز بالای ویتامین D ، جراحی بای پس روده و چندین اختلال متابولیک می توانند غلظت کلسیم یا اگزالات در ادرار را افزایش دهند.

سنگهای کلسیم نیز ممکن است به شکل کلسیم فسفات ایجاد شود. این نوع سنگ در شرایط متابولیکی مانند اسیدوز توبولار کلیه شایع تر است. همچنین ممکن است با سردردهای میگرنی خاصی یا مصرف برخی داروهای تشنج مانند توپیرامات (توپاماکس) همراه باشد.

تعداد بازدید از این مطلب: 455
|
امتیاز مطلب : NAN
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مشکلات پس از جراحی

برداشتن هموروئید از طریق جراحی (هموروئیدکتومی) معمولا برای بیماری درجه ۳ یا ۴ استفاده می شود. در این عمل، هموروئید داخلی و خارجی بریده می شوند. زخم های به جامانده ممکن است بخیه شوند (در تکنیک بسته) یا بازبمانند (در تکنیک باز). درد پس از جراحی یک مساله مهم است و معمولا مخدرهای ضددرد موردنیاز است. بیماران می توانند ۴ ـ ۲ هفته بعد به سرکارشان بازگردند.

از دیگر عوارض هموروئیدکتومی، مشکل ادرار کردن است که در ۵ درصد از بیماران اتفاق می افتد و ممکن است برای تخلیه مثانه، نیاز به سوندگذاری باشد. در یک تا ۲ درصد بیماران نیز خونریزی با تاخیر (۷ـ۴ روز پس از جراحی) اتفاق می افتد. همچنین ممکن است باریک شدن مقعد ناشی از اثر زخم، شکاف ها، عفونت ها و لخته های خون پس از جراحی (در هموروئید خارجی) نیز رخ دهد.

به طور کلی درمان های غیرجراحی ترجیح داده می شود. چرا که با درد و عوارض کمتری همراه است. گاهی اوقات ترکیبی از درمان ها (مانند یک روش تثبیت کننده و یک هموروئیدکتومی) می تواند موثرتر واقع شود، گرچه برای افراد بالای ۷۰ سال و کسانی که از سلامت کمی برخوردارند، روش های تثبیت کننده ترجیح داده می شوند.

برداشتن هموروئید توسط لیزر نیز یکی از سالم ترین و موثرترین روش های درمانی شناخته شده، اما مانند هر روش دیگری، مزایا و معایبی دارد. از مزایای آن، سرعت عمل و ناراحتی کمتر است. دیگر این که پس از عمل، اثری از آن به جا نمی ماند. همچنین به دلیل دقت بالای عمل، بهبودی سریع تر صورت می گیرد و میزان خونریزی از زخم نیز معمولا اندک است و نیازی به بستری شدن بیماران در بیمارستان، حتی به مدت یک شب نیست. علاوه بر این، بافت های اطراف هموروئید، آسیب نمی بینند.

از معایب این عمل، پرهزینه بودن آن است و به دلیل جدید بودن روش، ممکن است یافتن متخصصان و جراحان آموزش دیده در این زمینه دشوار باشد. به علاوه جراحی با لیزر ممکن است با عوارض و عفونت هایی همراه باشد. از معایب دیگر عمل، این است که تنها هموروئیدهای خارجی را درمان می کند.

تعداد بازدید از این مطلب: 268
|
امتیاز مطلب : NAN
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


جراحی بواسیر

اغلب بواسیرها بدون نیاز به درمان و به طور خود به خود بعد از یک یا دو هفته بهبود میابند. اما اگر بهبود نیافت بنابر نظر پزشک معالج و نیز شرایط بیمار، نیاز به مداخله ی جراحی مطرح خواهد شد. توجه داشته باشید هیچ اقدام درمانی ( اعم از دارویی و جراحی ) نمی تواند از عود مجدد بواسیر جلوگیری کند مگر اینکه تغییرات مورد نظر را در رژیم غذایی خود بدهید ، ورزش منظم را فراموش نکنید، در صورت داشتن اضافه وزن از وزن خود بکاهید و خود را به داشتن اجابت مزاج منظم عادت دهید.

روش های جراحی بواسیر

• برش هموروئید (Excisional hemorrhoidectomy) جراحی و برش هموروئید است که عمدتاً تنها زمانی استفاده می‌شود که وضعیت هموروئید بسیار وخیم است. در این روش بیمار پس از انجام عمل جراحی درد بسیار زیادی را تجربه می‌کند و معمولاً ۲ تا ۴ هفته طول می‌کشد تا بهبود یابد. اما در دراز مدت کسانی که دارای هموروئید درجه ۳ هستند و با این روش درمان شده‌اند، شرایط بهتری نسبت به افرادی دارند که با روش رگ بندی با طناب لاستیکی درمان شده‌اند. این روش توصیه شده برای افرادی است که دارای هموروئید خارجی ناشی از لخته خون در صورتی که ظرف مدت ۲۴ ساعت تا ۷۲ ساعت انجام شود. پماد گلیسریل تری نیترات هم برای افرادی که دارای درد هستند و هم افرادی که در حال بهبود هستند، مفید است.

درمان هموروئید

• درمان سرخرگ زادیی هموروئیدی در سراسر مقعد به روش داپلر روشی تقریباً هجومی است که با استفاده از داپلر فراصوتی محل دقیق ریزش درونی خون سرخرگی را شناسایی می‌کند. این سرخرگ‌ها سپس به هم متصل می‌شوند و بافت پرولابه شده بخیه می‌شود و به حالت نرمال برمی گردد. میزان بازگشت در این روش اندکی بالاتر است اما مشکلات و عوارض آن در مقایسه با هموروئیدکتومی کمتر است.


• هموروئیدکتومی اصلی که به عنوان هموروئیدوپکسی بسته نیز شناخته می‌شود روشی است که در آن قسمت عمدهٔ بافت هموروئیدی که به صورتی غیرعادی بزرگ شده است برش داده می‌شود و سپس مابقی بافت هموروئیدی به جای طبیعی خودش برگردانده می‌شود. این عمل معمولاً درد کمتری دارد و در مقایسه با برش کامل هموروئید، زودتر بهبود می‌یابد. اما در این روش شانس برگشت علائم هموروئیدی بیشتر از روش رایج همورئیدکتومی است و بنابراین معمولاً این عمل به بیمارانی که دچار هموروئید درجه ۲ یا ۳ هستند توصیه می‌شود.

پس از جراحی چه مدت نیاز به بستری خواهد بود؟
بین 1 تا 2 روز.

پس از جراحی چند روز باید در آب ولرم نشست؟
به مدت حداقل ده روز، سه یا چهار بار در هر روز و هربار پانزده دقیقه ، بلافاصله بعد از دفع مدفوع و شست و شوی خود، در لگن آب گرم بنشینید. در لگن باید به قدری آب بریزید که ناحیه مقعد شما را بپوشاند.

مفهوم جواب پاتولوژی چیست؟
در حین جراحی هر گونه نسجی که از بدن برداشته شود باید به آزمایشگاه فرستاده شود تا از نظر بدخیمی مورد آزمایش واقع شود ونیز تشخیص مورد تائید قرار گیرد که این کار در آزمایشگاه پاتولوژی صورت می گیرد و جواب آن حدود دو هفته بعد از عمل آماده میشود.

آیا بخیه محل عمل باید خارج شود؟
معمولا نخی که برای عمل جراحی شما مورد استفاده قرار می گیرد از نوع قابل جذب است و نیازی به خارج کردن آن نیست.

علائم هشدار دهنده برای مراجعه زودهنگام به پزشک چیست؟
در صورت مشاهده هر کدام از علائم زیر بعد از عمل جراحی به پزشک خود مراجعه نمایید: درد شدید ، خونریزی شدید، تب ، لرز و یا تعریق .

چند روز بعد از عمل می توان حمام رفت؟
24 تا 48 ساعت بعد از عمل میتوانید به حمام بروید.

پس از ترخیص به چه داروهایی نیاز است؟
بسته به نظر جراح، مسکن و آنتی بیوتیک برای شما تجویز میشود.

عوارض جراحی هموروئید (عوارض جراحی بواسیر)
خون ریزی
عفونت
تنگی مقعد
احتباس ادراری
بی اختیاری مقعد

جراحی بواسیر , نحوه عمل جراحی بواسیر

اغلب بواسیرها بدون نیاز به درمان و به طور خود به خود بعد از یک یا دو هفته بهبود میابند

تعداد بازدید از این مطلب: 278
|
امتیاز مطلب : NAN
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


اگر بزاق کافی ندارید

اگر بزاق کافی ندارید و از خشکی دهان رنج می برید، می تواند منجر به ایجاد موارد زیر شود:

افزایش پلاک ، پوسیدگی دندان و بیماری لثه

زخم های دهان

عفونت مخمر در دهان (برفک)

زخم یا شکاف پوست در گوشه های دهان یا لب های ترک خورده

تغذیه ضعیف از بروز مشکلات در جویدن و بلعیدن

تشخیص خشکی دهان :

برای تعیین علت خشکی دهان ، پزشک احتمالاً تاریخچه پزشکی شما و تمام داروهای مصرفی از جمله داروهای بدون نسخه را بررسی کرده و دهان شما را معاینه می کند.

بعضی اوقات ممکن است شما به آزمایش خون ، اسکن تصویربرداری از غدد بزاقی یا آزمایش هایی نیاز داشته باشید که میزان بزاق شما را اندازه گیری کند تا علت خشکی دهان شما مشخص شود. اگر پزشک شما مشکوک باشد که خشکی دهان شما به دلیل سندرم شوگران ایجاد شده است ، ممکن است یک نمونه کوچک از سلول ها (بیوپسی) که از غدد بزاقی در لب شما گرفته شده باشد برای آزمایش ارسال شود.

علت خشکی دهان, خشکی دهان و گلو

برای جلوگیری از پوسیدگی، دندانپزشک ممکن است برای شما فلوراید تجویز کند

راههای درمان خشکی دهان :

درمان شما بستگی به علت خشکی دهان شما دارد. پزشک یا دندانپزشک شما ممکن است:

داروهای ایجاد خشکی دهان را تغییر دهید: اگر پزشک معتقد است که دارو علت اصلی آن است ، ممکن است دوز شما را تنظیم کند یا داروی دیگری تجویز کند که باعث خشکی دهان نمی شود.

محصولات را برای مرطوب کردن دهان خود توصیه کنند: این موارد می تواند شامل تجویز یا شستشوی بدون نسخه دهان ، بزاق مصنوعی یا مرطوب کننده برای مرطوب کردن دهان باشد. دهانشویه هایی که برای خشکی دهان بویژه آنهایی که دارای زایلولیت هستند طراحی شده اند می توانند مؤثر باشند.

در صورت داشتن خشکی شدید دهان ، پزشک یا دندانپزشک ممکن است:

داروهایی را تجویز کنند که بزاق را تحریک کند: پزشک ممکن است برای تحریک تولید بزاق ، پیلوکارپین (سالوژن) یا سوییملین (Evoxac) تجویز کند.

از دندان های خود محافظت کنید: برای جلوگیری از پوسیدگی، دندانپزشک ممکن است برای شما فلوراید تجویز کند.

درمان خانگی خشکی دهان:

علاوه بر توصیه های پزشک ، این نکات ممکن است به تسکین علائم خشکی دهان شما کمک کند:

برای مرطوب کردن دهان ، آب یا نوشیدنی های بدون قند بنوشید و در طول وعده های غذایی آب بنوشید تا به جویدن و بلع کمک کند.

آدامس های عاری از قند را جویده یا آب نبات های سخت بدون قند را میل کنید. محصولاتی که حاوی زایلیتول هستند نیز ممکن است به جلوگیری از پوسیدگی کمک کنند.

از طریق بینی خود تنفس کنید نه دهان

شب ها با مرطوب کننده اتاق رطوبت هوا را اضافه کنید .

لب های خود را مرطوب کنید تا مناطق خشک یا ترک خورده را تسکین دهید

تعداد بازدید از این مطلب: 186
|
امتیاز مطلب : NAN
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


علل ، علایم و درمان خشکی دهان

خشکی دهان به شرایطی اطلاق می شود که در آن غدد بزاقی در دهان شما بزاق کافی برای مرطوب نگه داشتن دهان شما ایجاد نمی کند. خشکی دهان اغلب به دلیل عارضه برخی از داروها یا مشکلات پیری یا در نتیجه پرتودرمانی سرطان است. در موارد کمتر ، خشکی دهان ممکن است در اثر بیماری ایجاد شود که به طور مستقیم بر غدد بزاقی تأثیر بگذارد.

بزاق با خنثی کردن اسیدهای تولید شده توسط باکتری ها ، محدود کردن رشد باکتری ها و شستشوی ذرات مواد غذایی از پوسیدگی دندان جلوگیری می کند. بزاق همچنین توانایی حس چشایی شما را افزایش می دهد و جویدن و بلعیدن را آسان تر می کند.

کاهش بزاق و خشکی دهان می تواند به دلیل چیزی باشد که تأثیر عمده ای بر سلامت عمومی شما و سلامت دندان ها و لثه ها و همچنین اشتها و لذت بردن از غذا دارد.

درمان خشکی دهان بستگی به علت دارد.

علت خشکی دهان, خشکی دهان و گلو

خشکی دهان ممکن است باعث چسبیدن رژ لب به دندان ها شود

علائم خشکی دهان :

اگر به اندازه کافی بزاق تولید نمی کنید ، ممکن است در اکثر اوقات متوجه این علائم و نشانه ها شوید:

خشکی یا احساس چسبندگی در دهان

بزاق که غلیظ و تند به نظر می رسد.

بوی بد دهان

مشکل در جویدن ، صحبت کردن و بلعیدن

گلو درد

زبان خشک یا شیاردار

تغییر حس ذائقه

مشکل در استفاده از دندان مصنوعی

علاوه بر این ، خشکی دهان ممکن است باعث چسبیدن رژ لب به دندان ها شود.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنید؟

اگر متوجه علائم و نشانه های مداوم خشکی دهان شدید ، با پزشک خود ملاقات کنید.

علت خشکی دهان, خشکی دهان و گلو

بسیاری از افراد مسن با افزایش سن ، خشکی دهان را تجربه می کنند

علل خشکی دهان :

خشکی دهان هنگامی ایجاد می شود که غدد بزاقی در دهان به اندازه کافی بزاق ایجاد نکنند. این غدد ممکن است به عنوان نتیجه کار نکند:

داروها : صدها دارو ، از جمله بسیاری از داروهای بدون نسخه ، به عنوان یک اثر جانبی باعث خشکی دهان می شوند. از جمله انواع احتمالی که باعث ایجاد مشکل می شود برخی از داروهای مورد استفاده در درمان افسردگی ، فشار خون بالا و اضطراب و همچنین برخی آنتی هیستامین ها ، ضد احتقانات ، شل کننده های عضلانی و داروهای ضد درد هستند.

افزایش سن: بسیاری از افراد مسن با افزایش سن ، خشکی دهان را تجربه می کنند. عوامل مؤثر شامل استفاده از برخی داروهای خاص ، تغییر در توانایی بدن در پردازش دارو ، تغذیه نامناسب و داشتن مشکلات سلامتی طولانی مدت است.

درمان سرطان: داروهای شیمی درمانی می توانند ماهیت بزاق و میزان تولید شده را تغییر دهند. این ممکن است موقتی باشد، با بازگشت طبیعی بزاق پس از اتمام درمان. درمان های پرتودرمانی به سر و گردن شما می تواند به غدد بزاقی آسیب برساند و باعث کاهش چشمگیر تولید بزاق شود. بسته به دوز تابش و منطقه تحت درمان ممکن است این موقت یا دائمی باشد.

آسیب عصبی: جراحت یا جراحی که باعث آسیب عصبی به ناحیه سر و گردن شما می شود باعث خشکی دهان می شود.

سایر شرایط سلامتی: خشکی دهان می تواند به دلیل شرایط خاص سلامتی مانند دیابت ، سکته مغزی ، عفونت مخمر (برفک) در دهان یا بیماری آلزایمر یا به دلیل بیماری های خود ایمنی مانند سندرم سوژرن یا HIV / AIDS باشد. خروپف و تنفس با دهان باز نیز می تواند علل خشکی دهان باشد.

مصرف دخانیات و الکل: نوشیدن الکل و سیگار کشیدن یا جویدن تنباکو می تواند علائم خشکی دهان را افزایش دهد.

مصرف مواد مخدر تفریحی: استفاده از مت آمفتامین می تواند باعث خشکی شدید دهان و آسیب دیدن دندان ها شود . ماری جوانا همچنین می تواند باعث خشکی دهان شود.

تعداد بازدید از این مطلب: 140
|
امتیاز مطلب : NAN
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تعداد صفحات : 2



عضو شوید


نام کاربری :
رمز عبور :

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود